Pages

Deze blog ...

Hoi, mijn naam is Seppe,officieel heet ik Round Robin Highlander. Ik ben geboren op 22 januari 2008, als eerste van 6 pupjes. Mijn baasje wilde met mij agility doen, en daarbij zijn we volop in training, in april 2010 zijn we aan wedstrijden begonnen... Ondertussen heb ik haar kunnen overtuigen van het schapendrijven en heb ik haar ook bij de schaapjes aan het werk gezet.

Op deze blog ga je nog veel over mij lezen...

Voor meer info kan je mijn baasje mailen.

vrijdag 9 mei 2008

Seppe = tuinkabouter

Ik was in de tuin onkruid aan het uitdoen,
zoals altijd komt mijn klein tuinkaboutertje mij dan helpen,

zij het door zelf te plukken,
zij het door te wijzen waar er nog onkruid staat,
zij het door de "pluksels" naar het bakje te dragen,
dat ik dan daarna naar de composthoop kan brengen.

soms, héééél soms wordt zijn aandacht voor het groen verbroken
door iets wat glibberig door het zand verschuift, wormen, natuurlijk,
vandaag had hij er (denk ik ) niet beter op gevonden als
"Heey, ik ga die vieze beesten gewoon verdrinken"
want plots liep hij naar de gieter waar nog een beetje water in stond,
wilde deze oppakken en sleepte hem naar mij (en de worm) toe...
Hij liep sneller dan zijn beentjes hem (en de gieter) konden dragen, dus struikelde...
Splatsj ! Al dat water over z'n koppie...

Zijn "heldendaad" in de kiem gesmoord, en toch wel een beetje
boos op z'n slungelbeentjes is hij dan bij mij troost komen zoeken...
in dat losse zand natuurlijk, kletsnat !!!
Jammer dat ik ook vuile handen had en dus geen foto's kon maken, het was geweldig om te zien...

Geen opmerkingen: