Pages

Deze blog ...

Hoi, mijn naam is Seppe,officieel heet ik Round Robin Highlander. Ik ben geboren op 22 januari 2008, als eerste van 6 pupjes. Mijn baasje wilde met mij agility doen, en daarbij zijn we volop in training, in april 2010 zijn we aan wedstrijden begonnen... Ondertussen heb ik haar kunnen overtuigen van het schapendrijven en heb ik haar ook bij de schaapjes aan het werk gezet.

Op deze blog ga je nog veel over mij lezen...

Voor meer info kan je mijn baasje mailen.

maandag 25 oktober 2010

23.10.2010 Antwerps Kampioenschap

Het Provinciaal Kampioenschap was wel een waardige afsluiter van mijn eerste wedstrijdseizoen, leek me. Dus ben ik graag op het aanbod ingegaan om Sep en mezelf in te schrijven.
Het zou ook mijn laatste wedstrijd in graad 1 worden, want we mochten eigenlijk al een tijdje over naar tweede graad. Maar we hebben gewacht tot iedereen van onze club de daarvoor benodigde kwalificatiepuntjes had verzameld... (volgend seizoen een invasie op graad 2?) :o)


Dus,... zaterdag, 23 oktober, 's morgens vroeg vertrokken, en eigenlijk vrij snel (en gemakkelijk) ter plaatse geraakt. Omdat het hier niet om een "gewone" wedstrijd ging, was het puntensysteem ook anders dan anders. Zowel graad 1,2 als 3 zouden eenzelfde parcours lopen, maar graad 1-spelers zouden in verhouding meer punten, krijgen dan graad 3-spelers... logisch, want voor hen was het (in principe toch) moeilijker...

Na een aantal deelnemers te hebben zien lopen, kwamen de zenuwen toch wel serieus op. Groot was dan ook mijn verbazing dat mijn Seppeke niet alleen foutloos, maar ook nog als snelste door dat parcours vloog... wat ons daar alvast een eerste plaats opleverde.

Het jumpingparcours bevatte zoals gewoonlijk sprongen met ronde latten, maar tijdens het verkennen merkte ik er wel een paar op met 6-kantige latten... Hmmm, k weet niet of het toeval is, maar het aantal latten dat in dit parcours sneller richting aarde ging, lag aanzienlijk hoger :o)
Seppe heeft er twee afgetikt, en daarmee haalden we nog een 9e plaats.


We stonden er eigenlijk goed voor, maar in de finale zijn we een beetje de mist in gegaan, Sep zag op ABSOLUUT HET VERKEERDE MOMENT een kans om zijn beide hobbies te combineren. Sprong, sprong, outrun..... aaaah... voorbij het toestel, en dan verbaasd naar mij komen ("Hoe, waar blijf je nu?") en de derde sprong nemen, maar in de verkeerde richting. En wat die mist betreft... :o) dat was bijna letterlijk het geval. 6 KEER heeft hij de ingang van de weave niet gevonden, volgens mij zag ie 'm gewoon ook niet. Het ging over een metallic grijze paaltjesreeks, met daar vlak achter zo'n kanloranje flexinet, wat het wedstrijdterrein moest omranden. Tja, dan kelder je natuurlijk de goeie resultaten die je eerder al behaalde... En dan ben je blij dat de mensen voor wie je supportert er wel in slagen consistent te blijven lopen !


De sfeer zat (althans voor mij) wel goed. Seppe heeft geweldig goed gelopen. 't waren (zoals gewoonlijk) weer de stuurfoutjes van de handler. Al bij al heeft onze club best goeie resultaten gehaald (klik)

Geen opmerkingen: