Pages

Deze blog ...

Hoi, mijn naam is Seppe,officieel heet ik Round Robin Highlander. Ik ben geboren op 22 januari 2008, als eerste van 6 pupjes. Mijn baasje wilde met mij agility doen, en daarbij zijn we volop in training, in april 2010 zijn we aan wedstrijden begonnen... Ondertussen heb ik haar kunnen overtuigen van het schapendrijven en heb ik haar ook bij de schaapjes aan het werk gezet.

Op deze blog ga je nog veel over mij lezen...

Voor meer info kan je mijn baasje mailen.

maandag 12 april 2010

And the game is on...

Gisteren was onze eerste agilitywedstrijd,
waarvoor ik al dààààgen de zenuwen voelde borrelen.

Erg vroeg opstaan, en op tijd vertrekken was de boodschap, want Kemphosch ligt niet bij de deur en er was ons verteld dat de parkeermogelijkheden nogal schaars waren. Geluk was blijkbaar met ons (wat die parking betreft) want het voorlaatste plaatsje vlakbij de terreinen, werd die dag door MIJN autooke ingepalmd...
Goed langs de zijkant, niet in de (mogelijk) volle zon, niet in het directe wedstrijdgewoel en toch vlakbij...

Wedstrijdboekje afgeven, en dan wachten tot we ons parcours mochten verkennen,
's ochtends was er eerst een 'speciale' die niet officieel meetelde, en dus beginners als wij
(lees: beginner-hond en nerveus kieken van een baasje) kon dienst doen als opwarmer.
Het was geen eenvoudig parcoursje, Sep zat te dicht bij de eerste sprong voor een aanloop naar zijn nogal ruime afsprong en liep dus onder de lat door. Voor ik het goed en wel doorhad was hij al over de tweede sprong en kon ik niet meer corrigeren... jammer... maar voor mij een signaal hoe strak Sep zijn bewegingen weer aan de mijne gelinkt waren, en waar ik later op de dag op zou moeten letten...

Daarna het vast parcours, foutje aan de weave (van mij) waardoor Sep een paaltje miste,
ik was effe mijn kluts kwijt, deed de weave opnieuw, goed deze keer, maar was daarna te laat met bijsturen, waarbij Sep na een aantal sprongen opnieuw de weave inliep. Fout toestel= DK
Puur pro forma hebben we dan een voor de rest prachtig parcours afgewerkt.

In de jumping (parcours zonder raakvlakken) maakte ik opnieuw zo'n foutje aan de weave, en heb ik de afstand tot de eerste sprong dan weer TE groot gemaakt, waardoor hij met een te grote snelheid erover ging en toch de lat raakte. T is bij die twee foutjes gebleven en resultaat dus : Zeer Goed.

Doel: volgende keer beter, hihi (minder zenuwen hopelijk)

Fun was het alvast wel... een grote groep van onze hondenschool was er.

Seppe's grote broer Filjo behaalde er zijn laatste U'tje en mag nu naar Graad 2. Proficiat Koen en Filjo !! Broer Hopper was een goeie supporter ! Ook clubgenootje Renko mag nu met zijn baasje in Graad 2 beginnen. (maar zal nog even in graad 1 blijven rondhangen, denk ik,... gezellig! )

En onbekende-bekende vrienden van het forum :oD ...
Sally met Hylke en Anika met Oxy haalden er hun eerste U'tjes binnen. Proficiat !

Geen opmerkingen: