Pages

Deze blog ...

Hoi, mijn naam is Seppe,officieel heet ik Round Robin Highlander. Ik ben geboren op 22 januari 2008, als eerste van 6 pupjes. Mijn baasje wilde met mij agility doen, en daarbij zijn we volop in training, in april 2010 zijn we aan wedstrijden begonnen... Ondertussen heb ik haar kunnen overtuigen van het schapendrijven en heb ik haar ook bij de schaapjes aan het werk gezet.

Op deze blog ga je nog veel over mij lezen...

Voor meer info kan je mijn baasje mailen.

zondag 31 januari 2010

30 januari: Clinic te Olmen

wel,... ik ben er uiteindelijk geraakt, NIET dankzij de moderne technologie van het kaartenlees-wegwijs-machientje, maar soit...
gelukkig nog op tijd om Gini (van Vero) te zien werken, ...als ik nog niet gek was op dat kleine teefje, dan nu zeker wel.
Toen het aan Seppe en mij was, vond deze duidelijk dat hij lang genoeg had moeten wachten, en dat het moest vooruitgaan. Met gevolg dat meneer daardoor langer heeft stil gelegen dan hem lief was, terwijl ik een theorieles-herhaling kreeg. Gabriƫlle heeft ook even zelf met Sep gewerkt, en door hem met andere mensen bezig te zien (want mezelf zie ik ni aan het werk, d'uh) zag ik ook duidelijker waar ik sneller moest reageren en wat ik wel of niet goed deed. Haar conclusie was wel, dat Sep een hondje is dat gretig is naar werk.
Er werd zelfs even geverifieerd (en gecorrigeerd) welke bloedlijn erachter zat, want de reu die zij in haar gedachte had, dat KON niet kloppen zei ze, die had blijkbaar alleen platte werkers voortgebracht. Seppe's papa Kane (v.Glaslyn Wil) kende ze niet, maar t was een aangename verrassing, want deze (Seppe dus) was me d'r wel eentje... :o)
Waar Gini een hondje was dat werkte met een middelvinger in de lucht, kon Sep dat ook met 4 middelvingers...
Eens ik dat een beetje onder controle kreeg (en dat is op training thuis wel beter dan wat ie daar liet zien ) zou het een prachthondje worden in het schapendrijven. K heb daarna ook even op een andere wei geoefend, met wat ik net te horen kreeg in m'n achterhoofd, en het ging plots stukken vlotter... zijn balans zat goed, zijn afstand tot de schapen bleef groter en hij werkte met een koeler hoofd... wat ik dus vandaag nog verder ga trainen...

k heb veel gezien, veel geleerd, en huiswerk meegekregen...

@ Hannah...nog eens bedankt voor het cadeautje,... dat binnen acht dagen opkrijgen zal vast wel lukken

Geen opmerkingen: